Objavljeno

Zavedno in nezavedno gibanje | 32. teden

Verjetno se bo marsikomu zdelo čudno, kako se lahko giblješ nezavedno, če nisi pod vplivom sumljivih substanc. Šalo na stran. Pa vendarle vsak dan ugotavljam, da večino stvari, ki jih delamo, delamo brez zavedanja sedanjega trenutka, tukaj in zdaj.Vsaj velika večina.

Ko grem na Šmarno Goro, srečam ogromno ljudi s slušalkami v ušesih, kar jih zamoti pred mislijo o naporu, pa vendarle tudi od čutenja in videnja narave, ki je tam pravzaprav zato, da nam napolni baterije, da nam pomaga izprazniti glavo nadležnih misli in ki nam nudi barve, ob katerih se spočijejo ter regenerirajo naše, od računalniških ekranov, utrujene oči, s pomočjo katere se napolnimo s kisikom in ki nas ima neskončno rada.

Enako opažam pri teku čez Rožnik ali pri kateri drugi aktivnosti. Priznam, med izvajanjem joge pa res še nisem nikogar videla s slušalkami. Gre namreč za gibanje, kjer moraš poslušati svoje telo in se ga predvsem zavedati. S pomočjo dihanja se naše telo prične sproščati, misli pa se razblinijo. Takrat se resnično zavemo vsakega svojega giba, ki ima lahko na naše telo neverjetno koristen učinek.

Kadar je gibanje zavedno, nam telo sporoča, ali je to gibanje pravo za nas, kajti velikokrat se zgodi, da treniramo svoje telo na način, ki nam ni ravno prijazen. Seveda nas telo na to ves čas opozarja, vendar mi to veselo preslišimo, nato pa smo žalostni, če ga pripeljemo do te stopnje, da nas prisili, da končno prenehamo ne le z napačnim gibanjem, temveč z gibanjem na splošno, saj potrebuje čas za regeneracijo.

Se vam je že zgodilo, da ste imeli v planu neko aktivnost, npr. 15 km dolg tek, telo pa se je temu upiralo in pravzaprav bi veliko bolj uživali v živahnem sprehodu, pa vendarle ste ta klic telesa hitro zatrli, kajti plan je plan in če boste poslušali ta nadležni notranji glas, napredek ne bo tak, kot si ga želite? Tek seveda opravite, po teku pa se začnete zelo slabo počutiti, loti se vas prehlad ali pa se pojavi kakšna bolečina. Če bi seveda poslušali svoje telo in mu dali tisto, kar je resnično potrebovalo, bi si napolnili baterije, tako pa ste si jih popolnoma izpraznili. Za nagrado boste sedaj morali izpustiti nekaj treningov in tako boste precej na slabšem, kot če bi seveda poslušali sebe.

Gibanja se bomo veliko bolj zavedali, če bomo pred vadbo pozabili na skrbi in se resnično posvetili sebi.

Najbolj primerna gibanja se mi zdijo tista, kjer premaguješ lastno težo in delaš z lastnim telesom. Sama med plezanjem pozabim popolnoma na vse. Takrat sem le jaz in skala ali stena. Čutim svoje telo in bolj kot ga lahko obvladam, bolje se počutim.

Ko boste poslušali sebe in našli gibanje, ki bo resnično pravo za vas, boste v njem začeli uživati in to mora biti cilj vsakega posameznika. Ne zgolj pehanje za premagano razdaljo ali časom, temveč resnično uživanje. V resnici tekmujemo le sami s seboj in ko nehamo tekmovati z drugimi, lahko začnemo uživati.

Naj še enkrat poudarim, da se bomo gibanja veliko bolj zavedali v naročju narave, zato se ne zapirajmo v zaprte prostore. Tudi pozimi se skušajmo čim več rekreirati zunaj, saj nam narava pomaga napolniti baterije, medtem ko se lahko po vadbi v zaptem prostoru počutimo čisto izmučene.

Naloga za ta teden naj bo, da si skušamo čim bolj prisluhniti in najti takšno gibanje, ki nam resnično ustreza in po katerem se počutimo resnično odlično.

Želim vam športno obarvan teden,

vaša Tajča