Objavljeno

S primerno hrano v globok in miren spanec | 33. teden

Zagotovo se vam je že kdaj zgodilo, da ste bili tako izčrpani, da tudi zaspati niste mogli. Sama sem to izkusila prejšnji teden, ko sem se vrnila iz službene poti, ko sem imela let nazaj ponoči, tako da sem bila že takrat prikrajšana za spanec, ko pa sem se vrnila v Slovenijo, pa je bil dan daljši še za 3 ure.

 Po pristanku z letalom se mi je zdelo, kot da sem na barki, saj se je vse okoli mene premikalo, občutek pa mi je jasno dajal vedeti, da nujno potrebujem spanje, zato sem se v zgodnjih popoldanskih urah odločila, da nadoknadim nekaj spanja, preden me bodo otroci želeli vsak zase.
Po taki naporni noči in ostalem dogajanju pa telo ne moremo le izklopiti, kot to naredimo z lučjo. Prepričana sem bila, da bom zaspala v trenutku, vendar sem se eno uro in pol premetavala po postelji, ko sem ugotovila, da bo vseeno bolje, če vstanem in počnem kaj umirjenega, kot pa da se silim spati.
Torej, spomnila sem se nasvetov, kaj narediti pred spanjem ali že čez dan, da bi se lažje umirili in pripravili na kvaliteten spanec.

V kolikor smo že večerjali in nismo več lačni, čutimo pa nemir in bi se radi sprostili, vam priporočam, da si prižgemo dišečo lučko, v katero kanemo eterično olje sivke ali vrtnice.
Eterično olje sivke v obliki vdihavanja deluje kot pomirjevalo, zato je odličen dodatek za izboljšanje spanja.
Eterično olje vrtnice ima širok spekter delovanja, odlična je kot sredstvo proti nespečnosti. Prijetno odišavljen prostor z vonjem vrtnice, pozitivno in blagodejno vpliva na telo ter razpoloženje.

Torej, izberite vonj, ki vam je ljubši.

Poleg aromaterapije si lahko pripravimo zeliščni čaj, ki nas bo ravno tako umiril.
Priporočam naslednje čaje: meta, melisa, kamilica, origano ali ostali čaji, ki pozitivno vplivajo na pomirjanje telesa.
Melisa – deluje proti krčem, proti bolečinam in kot uspavalo.
Meta – je zelo dobra za prebavo. Ima dve lastnosti: v majhnih odmerkih deluje proti krčem, bolečinam in kot uspavalo; v velikih odmerkih pa poživlja in deluje kot afrodiziak.
Origano – imenujemo ga tudi divji majaron. Zelo je učinkovit pri revmatizmih in pri celjenju ran. Je uspavalo in pomirjevalo, ki je nenevarno. Preizkusite lahko naš odličen čaj iz divjega origana, ki deluje tudi kot preventiva in kurativa pri prehladih, težavah z dihali, sečili …
Kamilice – ravno tako pomirjajo, zato so odlične pred spanjem
Učinkovitost čaja bo še toliko večja, če mu bomo dodali žličko naravnega medu, ki ima moč sproščanja in pomirjanja.
Če pa bi zvečer radi pojedli nekaj lahkega, da se vam želodček ne bo oglasil tik pred spanjem in da naše telo ne bo imelo veliko dela s presnovo, pa lahko posežemo po naslednjih živilih:

  • Mandlji: zaradi magnezija, ki ga je v mandljih precej, vplivajo na sproščanje mišic ter preprečujejo mišične krče, kar je za uravnavanje spanja zelo pomembno.
  • Banane: vsebujejo esencialno aminokislino triptofan, ki je naše telo ne more proizvajati samo. Triptofan odlično vpliva na kakovost spanca, saj izboljša izločanje hormonov serotonina in melatonina. Prav tako vsebujejo banane veliko magnezija in natrija, ki sproščata mišice in preprečujeta nočne krče.
  • Zelena solata: zelena solata vsebuje snov, ki vpliva na možgane podobno kot opij, zato nas lahko prijetno uspava.

Nasvet za obrok:
Iz zgoraj omenjenih živil, ki vas bodo pomagale uspavati, si lahko pripravimo okusen smoothie. Za 1 obrok potrebujemo:
– 1 banano
– 1 čajno žličko mandljevega namaza
– 1 čajno žličko medu
– 2 velika lista solate (ali po želji)
– 1 dcl tople vode ali več, če želite, da je napitek bolj redek
Priprava:
Vse skupaj zmiksamo v blenderju in okusen napitek je pripravljen.

Še nekaj živil:
– Čičerika: bogata je z aminokislino triptofan, poleg tega pa vsebuje še folate in vitamin B-6. Folati pomagajo uravnavati vzorec spanja, vitamin B-6 pa uravnava našo notranjo uro. Za večerjo si torej pripravimo humus, v katerega namakamo svežo zelenjavo, narezano na palčke (korenje, kumarice, stebelno zeleno …)

Recept za humus:
Potrebujemo:

– 1 skodelico kuhane čičerike
– 1/4 skodelice vode (lahko tudi nekoliko več, če želite bolj redek humus)
– 4 žlice limoninega soka (lahko več ali manj, po okusu)
– 2 žlici tahinija (sezamove paste)
– 2 zdrobljena stroka česna
– 1/2 čajne žličke soli
– 2 žlici sončničnega olja
Priprava:
Vse sestavine, razen vode, zmešamo v blenderju. Nato dodamo vodo in ponovno zmešamo, da dobimo gladko zmes.
Humus lahko uživamo kot namaz ali pa vanj pomakamo na paličice narezano zelenjavo. (vir: veganska kuharija)

Še nekaj živil:
– Orehi: so naravni vir hormona melatonina, prav tako pa vsebujejo hranila, ki pomagajo pri spopadanju s stresom. Še posebej sproščujoče je, če si jih sproti tremo, tako jih bomo zagotovo pojedli manj, kot če bi jedli že olupljene.
– Zelenjavne juhe: so prav tako odlična izbira za lahko večerjo, saj so lahko prebavljive. Lahko pa jim dodamo tudi nekaj čičerike, kar nas bo še bolj nasitilo.

Vsekakor pa se izogibajmo težkim jedem, ocvrti hrani, mesni hrani, pikantnim jedem, jedem s skritimi maščobami, kot so siri, sladice …

V kolikor imate težave z nespečnostjo, je vredno preizkusiti kakšnega od zgoraj naštetih nasvetov. Kdo ve, morda pa boste končno spali kot dojenčki.

Želim vam prijeten teden,
Vaša Tajča