Objavljeno

Da se med prazniki ne bi še dodatno zakisali, 36.teden

Verjetno vas je kar nekaj takih, ki imate decembra veliko službenih zabav, druženja s prijatelji in seveda z družino. Mesec december, nam nudi še toliko več možnosti, da ob pretirani  zabavi še bolj zakisamo  svoje telo.

Pa je možno ohraniti praznični december, ves njegov duh, vonj po dobri hrani in piškotih in se ob vseh teh dobrotah ne zakisati? Seveda je mogoče.

Pravzaprav vam to zelo priporočam, kajti prvi mesec v Novem letu je običajno čas, ko moramo poplačati vse svoje decembrske pregrehe. Takrat so prehladi, gripe in druge bolezni najbolj pogosti. Pa ne zaradi mrzlega januarja, temveč zaradi napačnih odločitev, ki smo jih sprejemali decembra ali celo dalj časa.In kaj lahko naredimo ne samo decembra, temveč vsak dan v letu, da nam bo telo hvaležno in nam služilo še veliko let?

Natrosila vam bom nekaj idej, kako preplaviti vaše telo s snovmi, po katerih hrepeni in zaradi katerih vam lahko služi tako, da boste prekipevali od energije in se počutili polni življenja. Koliko od tega boste sposobni narediti, pa je seveda odvisno le od vas, od tega, koliko se imate v resnici radi.Če se najprej ustavimo pri prehrani, pri našem prvem stebru zdravja, poskrbimo za poplavo vitaminov in mineralov že takoj, ko vstanemo. Najprej si stisnemo kakšen citrus, ki naj bo čez noč na sobni temperaturi (pomarančo, limono, grenivko), ter ga zmešamo z malce tople vode, da vnesemo v svoje telo nekaj tekočine in vitaminov.  Pri nas je že kar v navadi, da zraven spijemo še kakšno tableto chlorelle ali spiruline. Chlorella  pomaga razstrupljati telo, s spirulino pa svojemu telesu pomagamo še z dodatnim odmerkom vitaminov in mineralov.

Nikakor dneva ne začnite s kavo ali/in cigaretom, saj boste s tem že navsezgodaj dehidrirali svoje telo in ga zastrupili z nikotinom. Ponoči ima naše telo mini post in po postu je vedno priporočljivo vnesti v telo nekaj, kar nas bo nahranilo. Če ne gre brez jutranje kave, jo spijte vsaj po zajtrku ali sveže stisnjenemu soku.

Za zajtrk je idealno, če pojemo nekaj sadja, trenutno imamo na voljo kivi, kaki, mandarine, jabolka,…, ki jih lahko pojemo kar tako, za bolj nasiten zajtrk pa priporočam, da sadje zmiksamo z ovsenimi kosmiči ali kaljeno ajdovo kašo ali pa s semeni in oreščki. Dodamo cimet in vsaj malce zelenja in popoln obrok za zajtrk je pripravljen. Lahko si pripravimo tudi zelen smoothie , ki je hitro pripravljen (2 do max 5 minut) in če nimamo dovolj časa, ga lahko spijemo kar na poti v službo. Torej izgovor, da zjutraj nimamo časa, ODPADE.

Preprost recept za poceni in okusen smoothie je:

– 2 zreli (pikasti) banani

– 1 jabolko

– pest špinače

– 1 jušna žlica rozin

– cimet

– pribl 2 dcl vode (za bolj redkega več, za bolj gostega manj)

Zmiksamo, zlijemo v steklen kozarec od medu, dobro zapremo in spijemo, ko smo opravili vsa jutranja opravila. Torej spijemo, ko smo umirjeni, ne v naglici.Za kosilo se izogibajmo menzam, kjer pripravljajo zelo nekvalitetno hrano, predvsem pa uporabljajo vse, čemur naj bi se izogibali (bela sol, bela moka, hidrogenizirana maščoba, bel sladkor, trajno mleko,…). Če je možno, si malico vzemimo s sabo, doma si lahko pripravimo obilno solato, s seboj vzamemo kakšno banano in nekaj oreščkov, če bomo slučajno lačni, doma pa si v miru pripravimo zdrav obrok.

Za svoje obroke uporabljajte sestavine, ki vašega telesa ne bodo zakisale.

In to so: kokosova maščoba, v trgovinah z zdravo hrano najdete Alsan margarino (kokosova, palmova in repična maščoba, polnozrnate moke, čim več ajdove, prosene, riževe, koruzne, da telo čim manj obremenimo z glutenom. Vse te moke dobimo tako, da enostavno zmeljemo proso, riž, ajdo, koruzo in tako pocenimo moko. Za zgoščevanje lahko uporabimo riževo ali ovseno mleko, ki ga zmešamo z nekaj zmletimi ovsenimi kosmiči. Za obogatitev okusa juham ali omakam lahko uporabite mandljevo maslo ali tahini (iz sezama), namesto kisle ali sladke smetane je odlična ovsena smetana ali krema, ki je še gostejša. Bela sol nima v zdravi kuhinji kaj iskati. Uporabljajmo himalajsko, morsko ali perzijsko sol. Uživajmo čim več kisle repe, zelja in zelenjave, ki je trenutno na voljo, le ta naj bo lokalna, ekološka in sveža. Dodajmo jedem stročnice, kot so odlična čičerika, leča, fižol, grah,… Seveda jih ne pozabite čez noč namočiti.

Pri pecivih in piškotih uporabljajmo kamutovo moko, lahko tudi polnozrnato pirino (ta vsebuje gluten), ali zgoraj omenjene. Del moke lahko nadomestimo z mandlji ali lešniki, namesto navadnega pecilnega praška uporabimo vinski kamen. Namesto jajc lahko dodamo zmečkano banano, zmešano z nekaj vode. Bel sladkor odpade, torej ga nadomestimo s kokosovim sladkorjem, medom, datljevo pasto (zmiksamo datlje in vodo), namesto sladkega kakava uporabljajmo surov kakav v prahu ali zdrobljenega v zrnih, če morda želimo imeti v pecivu koščke čokolade. Namesto sladke smetane, je odlična riževa smetana, ki jo prav tako zmiksamo, ter ohladimo v hladilniku. Skratka, popolnoma vse sestavine se da nadomestiti z zdravimi, tako da lahko tudi sladico pojemo brez slabe vesti in pri tem ne zakisamo telesa. Seveda moramo imeti zdravo mero pri količini zaužite hrane.

Kar se pijače tiče, naj teče v potokih voda, ne vino ali pivo. Alkohol nas dehidrira, zastruplja in zakisa. Zavedajmo se, da se lahko zabavamo tudi brez njega in ga vsaj omejimo, če se mu že ne moremo popolnoma odpovedati. In nikoli ne pijte zaradi drugih, ker drugi želijo nazdraviti z vami. Če kdo želi nazdraviti, naj naredi to z vami, ne s pijačo.

Pozimi se zelo veliko zadržujemo v zaprtih prostorih, kjer primanjkuje kisika. Vsak dan se vsaj za 30 minut odpravimo v naravo. Hoja naj bo hitra, da se ogrejemo in zadihamo. Lahko izberemo tudi tek ali kakršnokoli gibanje, ki pa naj bo v naravi, kjer se bomo veliko bolj sprostili in umirili misli, poleg tega bomo svoje telo dobro predihali in napolnili s kisikom.

Ker so zabave povezane z manjšo količino spanja, bodimo prijazni do svojega telesa in nadoknadimo primanjkljaj takoj, ko je mogoče, medtem pa mu pomagajmo s kakšnim sveže stisnjenim sokom in kvalitetno prehrano, ter s čim manj stresa.

Zavedajmo se, da nas negativne misli in stres ravno tako zakisa, kot nezdrav življenjski slog. Bodimo pozitivni, tako do drugih, kot do sebe. To sicer še ne pomeni, da zanikamo svoja negativna čustva. Kot sem pisala v prejšnjem članku, se jih moramo najprej zavedati, jih sprejeti in predihati (http://ekolifeizziv.si/service/moramo-imeti-le-pozitivne-misli-35-teden/ ). Vzdržimo se sodbe do drugih, kajti vsak človek ima za seboj svojo edinstveno zgodbo, o kateri nimamo pojma. Vsak ima dovolj dela sam s seboj, torej se nam ni potrebno vmešavati še v druge.

Če pripravljamo zabavo, pa naj bo to za prijatelje ali za družino, si ne naprtimo vsega bremena. Naj bo tudi priprava hrane in prazničnega vzdušja del druženja. Tako bo vsak prispeval nekaj svoje energije in razbremenil gostitelja, poleg tega pa bodo vsi imeli dober občutek, da so pripomogli k prijetnemu druženju.

Naj bo to mesec, ko se zazremo tudi vase. Ali smo zadovoljni s svojim življenjem, s svojim počutjem, svojim zdravjem? Sprejmimo odločitve, ki bodo vaše življenje še bolj izpopolnile. In začnite jih izvajati že sedaj, da boste preživeli praznike veliko bolj pozitivni, samozavestni in zadovoljni sami s seboj, kajti bistvo praznikov ni le, da uživamo v družbi najbližjih, temveč predvsem v svoji. Za spremembo nehajmo razmišljati le o tem kaj bi lahko in česa nimamo, ampak bodimo hvaležni za vse kar smo in kar imamo. Tudi sama sem si vedno želela zadeti na lotu. Ko pa pogledam svojo družino in prijatelje, pa vidim, da sem že zdavnaj zadela .

Želim vam čaroben december,

Vaša Tajča