Objavljeno

SE ZAVEDAMO KAKO DIHAMO? 15.teden

Pravi izziv mi je pisati o dihanju, o navidez tako dolgočasni temi, za katero vem, da ji posvečamo najmanj pozornosti in nam je najbolj dolgočasna.

Torej, kako zmotivirati vse skupaj, da bi se resnično začeli zavedati zdravilnega pomena našega diha in da bi prepoznali, da je steber dihanja ravno tako pomemben kot stebri hranjenja, gibanja, spanja in sončenja. Naše zdravje je lahko šibko ravno zaradi porušenega enega stebra, če pa je načetih več stebrov, pa še toliko bolj.

Ko se bomo začeli zavedati, da imamo za popolno zdravje popolnoma vse, kar potrebujemo, bomo lahko stopili iz začaranega kroga bolezni in nezadovoljstva.

Ste že kdaj razmišljali o svojem telesu, kako perfektno in natančno je zasnovan naš telesni ustroj? Že to, da se iz spermija in jajčeca začne razvijati novo bitje, da imamo roke in noge, da smo sposobni videti, slišati, čutiti, da v našem telesu non stop poteka nastajanje novih in novih celic, kako se zdrav organizem bori proti virusom in bakterijam, mi pa tega niti ne vemo, da ne govorim, kaj vse se dogaja pri prebavi, bitju srca, dihanju,…. Upravljamo z resnično najbolj čudovitim računalnikom v Univerzumu, vendar smo žal izgubili navodila za uporabo.

Tudi sama neprestano iščem navodila, ki jih preizkusim najprej na sebi. Nekaj dragocenih navodil vendarle lahko delim z vami in le tisti, ki jih boste preizkusili, boste lahko ugotovili ali delujejo ali ne.

Prepoznajmo, da popolno zdravje, lahko pride le iz nas samih. Nehajmo ga torej iskati zunaj nas in verjeti, da nam bo nekaj, kar nam ustavi bolečino in istočasno potisne bolezen še globje v telo, povrnilo zdravje in srečo.

Poskrbimo, da bosta zdravilna energija in kisik pripotovala v vsako tkivo in vsako celico našega telesa in s tem ustvarila pretok in gibanje energije v vseh organih.

Torej, se zavedamo kako dihamo?20150708_125037

Velika večina površno, plitko, nepopolno,  v krču, strahu, jezi in vsakdanjih skrbeh, s čimer poskrbimo le, da naše telo preživi, da pa bi se lahko z dihom zdravili, moramo narediti veliko več. Da naše celice ne umrejo, potrebujejo kisik. Opazujmo za trenutek naše dihanje. Kakšno je? Plitko, morda globoko, sproščeno, hitro, dvigujemo ramena pri dihanju, dihamo s prsnim košem, morda s trebuhom?

Svoje telo in s tem vse celice v našem telesu bomo najbolj preskrbeli, če bomo vase spravili čim več kisika, zato tudi imamo trebušno prepono, ki nam omogoča, da se ob vdihu spusti dol proti trebuhu, takrat se izboči trebuh in s tem naredi prostor zraku v pljučih, nato napolnimo pljuča, na koncu pa še vršičke pljuč pri ramenih, pri čemer moramo trebuh stisniti noter. Izdih je samodejen in v obratnem vrstnem redu. Takega dihanja se moramo ponovno naučiti in ga vaditi, da bi lahko dihali na tak način

To bi bilo idealno dihanje, s katerim bi naše telo izkoristilo ves dihalni sistem in celotno telo oskrbeli s kisikom in energijo, ki jo vdihamo z zrakom. Energija v telesu ne bi zastajala, torej ne bi prihajalo do bolezni. Vsakemu izmed nas je na voljo zdravilna energija, ki nam pomaga premagati bolezni in vzpostaviti mehanizem zdravja. Ta zdravilna energija je znotraj nas in pravilno dihanje lahko poskrbi, da se v nas naseli mir, ter da se energija začne gibati, kot se giblje v naravi in ji prinaša spokojnost. Ko začne zdravilna energija delovati, odstranjuje energetske blokade ter iz telesa odstranjuje nabrano negativno energijo, ki povzroča bolezni. V telesu, kjer prevladuje kisik, patogeni organizmi ne preživijo.

Bolj, ko se bomo zavedali pomembnosti dihanja, večkrat čez dan bomo vsaj za nekaj minut zadihali na tak način.

To je tudi odlična sprostitev, ki nam bo pomagala umiriti misli, se povezati s samim seboj in se zavedati sedanjega trenutka, edinega trenutka, ki nam resnično pripada.

Pravilno dihanje je naravno, svobodno, mirno, neopazno in tiho in ne zahteva nikakršnega napora.

Praktični vidik

  1. “Idealno” dihanje

Stojimo zravnano z ravno hrbtenico.

Naredimo počasen, miren in neslišen vdih, potrudimo se potegniti zrak v pljuča tako, da se izboči trebuh, potem usmerimo zrak v srednjo del pljuč, tako da se razširijo rebra, nato pa zrak usmerimo še v zgornji del pljuč, pri čemer moramo proti koncu vdiha spodnji del trebuha povleči navznoter, pri čemer se prepona dvigne in sili zrak do samega vrha pljuč. Vdih naj bo tekoč, lahek in brez prekinitve.

Nato počasi izdihnemo, dokler niso vsi deli telesa v svoji naravni poziciji.

S takšnim načinom dihanja se giblje celoten dihalni aparat, napolni se z zrakom in življenjsko energijo, pa tudi vsi deli pljuč, se napolnijo z zrakom in življenjsko energijo.

Pri takem dihanju, takoj občutimo izboljšanje počutja.

Tako dihanje ni le zdravilno, temveč tudi pomlajuje organizem, zato ga izvajajmo čim večkrat.

  1. V avto na armaturo si nalepimo listek dihaj. Glede na to, da večina preživi v avtu vsak dan kar nekaj časa, nas bo to spomnilo na dihanje takrat, ko ga brez problema lahko vadimo in se v prometni konici celo sprostimo. Med vožnjo torej čim večkrat izvajajmo “idealno” dihanje.

Enako lahko naredimo v službi, kjer si listek “dihaj” nalepimo na računalnik.

20150709_081322

  1. Vaja z vetrom

Poleti je idealen čas, da se naučimo izvajati to vajo. Nastavimo se vetru tako, da izpostavimo čim večji del telesa vetru. Stojimo, zapremo oči in občutimo veter na svoji koži. Predstavljajmo si izvor vetra, ki obstaja nekje daleč, ki piha v vas. Predstavljajte si, da je to bitje, ki vam želi dobro in zdravje, ter v vas piha zdravilni veter. Dihanje naj bo globoko in umirjeno. Občutimo, kako se veter dotika kože, kako prodira skozi njo in vstopa v naše telo. Veter nas povsem prepiha, zapomnite si ta občutek. Veter iz nas izpiha vse bolezni in neprijetnosti, vse skrbi, jezo, žalost, skratka vse, kar vas obremenjuje. Tako dihajmo nekaj minut in počutili se bomo prerojene, polni energije.

Ko bomo doživeli ta občutek vetra, kako nam dovaja novo energijo in iz nas izpihuje vse kar vanj ne sodi, lahko to vajo delamo tudi doma, samo prikličimo ta občutek, ki smo ga doživeli in v mislih delamo isto vajo. Občutili bomo mir, znotraj bomo postali čisti in prosojni.

Dihanje je nekaj, kar delamo ves čas svojega življenja, torej ga ni potrebno na novo vnašati v naše življenje, le ponovno se naučimo dihati tako, kot smo to že počeli kot čisto majcena, nebogljena bitja, kot dojenčki.

Naslednjič pa bom zopet pisala o hranjenju.

Uživajte poletje,

Vaša Tajča