Objavljeno

Boste hujšali z nami? 41.teden

Veliko vas je, ki bi radi izgubili kakšen kilogram maščobe ali več. Novo leto je čas novih obljub, čas za opustitev določenih nezdravih navad in ravno zato smo se odločili, da vas do konca Ekolife izziva, do prvega pomladanskega dne, spremljamo pri izgubi odvečne teže in pri pridobivanju bolj pozitivne podobe o sebi in pri večanju življenjske energije.
Pomlad bomo tako vsi skupaj začeli prerojeni in skupaj z naravo bomo zaživeli v svojih najlepših barvah.
Nehajmo si torej le želeti, začnimo delati. Pravzaprav ne gre le za hujšanje, ampak za spreminjanje življenjskih navad. Lahko se trudimo in precej shujšamo, vendar če bomo nadaljevali z navadami, ki so nas do tu pripeljale, bomo čez leto ali dve v enaki ali slabši situaciji. Zato je čas, da počasi spreminjamo navade in se hranimo z živili, ki nam dajejo življenjsko energijo.
Ne bojte se, ne bo vam hudo. Načinu življenja v teh dveh mesecih in pol lahko rečete dieta ali pa še bolje,  vaš nov življenjski slog. Vsi, ki imate odvečno težo, jeste preveč. V kolikor v telo vnesete  več kot porabite, se to uskladišči v maščobi. Tukaj bomo dali največ pozornosti prehrani, čeprav moramo upoštevati vseh naših pet stebrov (hranjenje, gibanje, spanje, sončenje in dihanje). Lahko se odločite, da boste v svoje življenje vpeljali šport, vendar, če boste še vedno pojedli več kot porabite, teža ne bo šla dol. Poudarek bo torej na prehrani, kateri boste posvečali več pozornosti dva dni v tednu, ostalih 5 dni, pa boste jedli normalno, izogibali so boste sladkorju. Če pijete kavo ali čaj s sladkorjem, ga nadomestite s kokosovim sladkorjem. Počasi iz tedna v teden vas bom vodila, kaj v svoje obroke vključiti, kaj izključiti, vi pa se boste odločili, ali boste temu sledili, ali boste upoštevali malce manj ali nič dodatnih nasvetov. Bistvena pa bosta dva dni v tednu (npr ponedeljek in petek, ali po vaši izbiri), ko boste dame pojedle obrok ali dva v skupni vrednosti 500 kcal, gospodje pa v vrednosti 600 kcal.  Tudi za ta dva dni, boste dobili nekaj predlogov in kmalu boste ugotovili, da se boste počutili precej bolje in voljo za nadaljevanje boste le krepili, saj nas bo skupaj veliko in v temu je moč. Poleg tega pa ljudstva, ki pojedo veliko manj hrane kot mi, zahodnjaki, doživijo zelo visoko in kvalitetno starost. Če boste kasneje, ko bo vaša teža prava, obdržali kakšen dan na teden, ko boste jedli manj, bo vaše počutje in zdravje še boljše.

Vsi, ki se boste odločili hujšati z nami, lahko začnete tako, da se jutri zjutraj takoj ko vstanete, stehtate goli in si težo napišete. Tehtate se nujno le 1x tedensko, na isti dan. Če želite, si lahko vse kar pojeste, pišete v zvezek in videli boste, da boste avtomatsko pojedli manj.
Popijte vsaj 1,5l do 2l vode dnevno. Zelo pomembno se mi zdi, da se tudi ostalih 5 dni, naučite jesti malce bolj previdno. Marsikdo ne je takrat ko je lačen, ampak mu je prehranjevanje postalo taka rutina, da ves dan nekaj žveči. Jejmo, ko smo lačni in ne tlačimo svojih čustev s hrano.
Zjutraj, ko vstanemo, spijmo vsaj 3 dcl tople vode ali sveže stisnjenega pomarančnega ali limoninega soka. Začnimo dan s tekočino.
Če nismo lačni takoj zjutraj, si lahko zajtrk vzamemo s seboj v službo. Veliko bolje, kot da gremo v službo brez zajtrka in ob lakoti posežemo po hitri hrani. Če je le možno, poskrbimo, da je zajtrk čim bolj svež in poln hranil. Lahko si naredimo zelen smoothie, pripravimo ovsene kosmiče z jabolkom ali banano, muslije,… Bodimo pozorni, da ne vsebuje sladkorja.
Med zajtrkom in kosilom pijmo vodo, čaj, kavo in če smo lačni, pojejmo kakšen sadež. Pred kosilom spijmo kozarec vode. Če se za kosilo najemo, lahko brez težav zdržimo do večerje, ki je lahko čez 4 ali 5 ur, najbolje med 17 in 18h. Lahko večerjamo zelenjavno juho z ajdovo kašo  ali lečo ali solato ali pa si za še bolj lahko večerjo naribamo jabolko, ki ga prelijemo z zmiksom ene banane, 1 čajne žličke mandljevega namaza, cimeta, malce vode in malce zelenja.  Če smo vmes lačni, pojejmo kakšen citrus, jabolko ali spijemo kozarček smoothieja. Če bomo večerjali ob 18h, bo naše telo zvečer res pripravljeno na spanje, ponoči  se bo odvijala super regeneracija, zbudili pa se bomo spočiti in običajno prej kot ponavadi. To so nasveti, ki se jih lahko držite tistih 5 dni, ko naj bi jedli normalno, če vam je to za začetek preveč, jih boste počasi vključevali kasneje.

Pa poglejmo, kako naj bi izgledal postni dan.
Dame torej zaužijete 500 kcal, gospodje 600 kcal. Prehrana naj bo vegetarijanska.
Dan začnemo s svežo malce toplo vodo. Če vam paše, jo lahko spijete kolikor želite, sicer pa vsaj 3 dcl. Lahko se odločite, ali boste vse kalorije pojedli v enem obroku, se pravi ali za zajtrk ali kosilo, uro si seveda izberite sami, glede na počutje, lahko pa si naredite 2 obroka, oziroma enega čisto majhnega, drugega večjega. Torej, ko postanete zjutraj lačni, lahko pojeste npr 2 na rezine narezani jabolki in eno pomarančo, lahko si pripravimo zelen smoothie iz 1 banane, 4 suhih marelic, malce zelenja, cimeta in vode, kar nas bo zadovoljilo za zjutraj ali pa nekaj drugega, kar vas bo zadovoljilo. Za kosilo lahko pojeste zelenjavno juho in bogato solato, lahko jeste rižoto, kislo repo ali fižol z ajdovimi žganci ali krompirjem, skratka izberete si lahko obrok po želji, naj bo čim bolj naraven, sveže pripravljen.
Odpade hitra hrana in seveda sladkor.  Po obroku poskrbite, da dovolj pijete in lakota bo precej manjša. Proti večeru boste verjetno lačni, pijte vodo, čaj, lahko sveže stisnjen pomarančni sok, zavedajte se, da bo lakota hitro minila. Odpravite se v naravo na sprehod, skratka zamotite se, da ne boste razmišljali o hrani. Da boste vedeli, koliko kalorij ste zaužili, lahko preverite na spletni strani www.cronometer.com , ki vam bo izračunal vsako živilo in vsak dan sproti lahko ugotovite koliko vsak dan pojeste, dodajate lahko vadbo in kmalu boste ugotovili, kje so vaše rezerve. Resnično priporočam vsem, da si ogledate tole stran, ki je zelo preprosta in učinkovita.

Seveda si boste vsak dan vsaj 30 minut vzeli za športno aktivnost, da boste istočasno oblikovali mišice in poskrbeli za napetost kože, predvsem pa pospešili razstrupljanje telesa, saj z vadbo pospešimo gibanje limfe. Kri teče po telesu brez gibanja, limfa pa ne. Tudi za to, lahko pozimi poskrbite tako, da najdete na youtube kanalu primerno vadbo za vaše telo (v youtube iskalnik vtipkajte wholebody beginning workout , npr https://www.youtube.com/watch?v=efDPdSK-2zk ali kaj kar vam ustreza). Ne skrbite, če vam bo vadba na začetku pretežka, nahate, ko vam postane pretežko in počivate, dokler ne zmorete zopet nadaljevati.

Ko se boste odločili, da boste poskrbeli za svoje telo, boste brez težav prestali kratke napade lakote. Toliko zaenkrat.
O hujšanju bom pisala vsako sredo na FB kanalu, ker bodo četrtki še naprej namenjeni drugim temam Ekolife izziva. Pisala bom o raznih receptih in o drugih izzivih, da bo izgubljanje odvečne teže čim lažje. Če ste za, napišite kakšen komentar na naši FB strani, da zmotiviramo tudi ostale. Več ko nas bo, lažje bo vsem. Tam, kjer je energija, je tudi moč. Čez 6 tednov pa lahko izračunamo, koliko bo izgubljenih kilogramov :).
Na koncu bomo žrebali enega nagrajenca. Za začetek le to: naredite fotografijo sebe sedaj in primerjali jo boste lahko čez 6 tednov.

Skupaj nam bo uspelo. Si za?

Želim vam čudovit začetek Novega leta,

Vaša Tajča